sluta andas

"Jag sitter på dig, har mina händer runt din hals, klämmer och försöker få dig att sluta andas. Du försöker få bort mina händer men det går inte, jag har lagt hela min tyngd på din hals. Dina ögon börjar bli alldeles vattniga och jag märker hur du sakta men säkert glider bort, hur du chippar efter andan. Bröstkorgen har nästan slutat röra sig och jag klämmer åt hårdare för att bara få ett slut. ”Dö någon jävla gång bitch, dö!”, din bröstkorg slutar röra sig och jag märker att du är borta. Leendet kommer tillbaka på mina läppar och skrattet ekar i huset. Mina fingrar släpper sakta taget om din hals och jag drar fingrarna igenom mitt hår. Äntligen är du borta för alltid.

Jag vaknar med ett ryck, allting snurrar och jag sätter mig upp. Du ligger bredvid mig och blundar, du sover och jag kan höra dina andetag. Du lever. Drömde jag? Det måste jag ha gjort. Regnet smattrar på fönstret och när jag tittar ut är himmelen alldeles mörk, ser ut som om det är en storm på väg. Linnet jag har på mig har börjat klibba fast på min rygg och jag reser mig upp och går in i badrummet. När jag hör vattnet rinna så känner jag den lugnande känslan, jag kupar mina händer och fyller dom med vatten. Jag tar vattnet i mitt ansikte och blundar och gör det om och om igen. Handduken hänger där den brukar och jag sträcker mig efter den, torkar av vattnet från mitt ansikte och när jag tittar i spegeln så står du bakom mig. ”Varför ligger du inte i sängen Logan? Jag saknar dig där inne.” säger hon och lägger sin hand på min axel, min hand rör vid hennes och jag säger att jag snart kommer in och lägger mig igen. När hon går in i sovrummet så lutar jag mig mot handfatet och suckar, jag hör hans röst, hans kommentarer och jag försöker att inte lyssna. ”Ta kniven” säger han, ”Gör det nu.” Jag blundar och försöker koncentrera mig på klockan som hänger i vårat sovrum, jag hör tickandet och hans ord. Men sakta så försvinner hans ord och kvar finns bara tickandet. Tick tock, tick tock, det slår långsamt och jag börjar räkna. Tick, ett, tock, två, tick, tre, tock, fyra, tick, fem. ”Logan, kommer du eller?” jag slår upp mina ögon och går in till henne, tar av mig mitt linne och lägger mig bredvid henne i sängen. Hennes andetag blir tyngre och jag hör hur hon somnar. ”Tänk inte tanken, du ska inte göra det!” tänker jag för mig själv och jag känner hur sömnen drar mig bort. Mina ögon stängs och andetagen blir tyngre. Jag somnar och drömmer om henne, samma dröm som varje natt."

Har börjat på en ny bok, igen.
Kommentera gärna och säg vad ni tycker! (:


Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!



Laura

faana va grym du e!! :D

2011-06-26 > 23:46:05
BLOGG: http://lakris.blogg.se/

NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?