pengar...




Ekonomin, pengar, rika och fattiga.
Det är vad jag vill ta upp.

Varför är pengar så viktigt? Varför har vi pengar?
Varför måste en del klassas som rika och en del som fattiga?
fan, detta känns som ett skolarbete - jag kommer ingen vart.

Here we go. Jag är så trött på att pengar är så viktiga, jag är trött på att vi delas upp i rika och fattiga beroende på hur mycket pengar man har. Jag är trött på det. och allt ska vara så himla dyrt, liksom bensin priset, kolla på det. Det är fan as dyrt. Kött brukar oftast också vara dyrt. Jag förstår inte varför vi har det såhär. Allt är så dyrt. Det är ju bättre om dom typ sänker priserna så folk handlar mer än att folk ska gå och dra sig för att handla för att det är så dyrt. Fan, jag stör mig på det.

Och det här med Rika och Fattiga. Varför har vi det så? Varför klassas vi in i olika gruppen beroende för hur mycket pengar man har. Det är fan inte klokt. De Rika ser ner på de Fattiga och de Fattiga hatar de Rika. Låt alla vara jämnlika, sluta slussa in folk i olika grupper.

och ni som läser detta tror jag inte tänker på vad för konsekvenser det kan få om vi inte har pengar. Men jo, jag har tänkt på det. Mycket. Om vi inte skulle haft pengar så skulle nog det blivigt kaos i världen. Totalt jävla kaos. Och det är inget jag trivs med.

Men vilket fall som helst, vad jag egentligen ville säga med detta inlägget är att man borde hellre sänka priset på varor osv än att höja det så folk ska dra sig för att handla. och sluta dela in folk i grupper om vilka som är rika och fattiga.
Hjälp varran istället. Ta vara på det ni har.


Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!



Bror

Du är så jäkla söt på det fotot....

2011-03-13 > 14:34:48

NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?