Frågor om ADD

Känner du dig annorlunda om man jämför dig med andra personer som inte har ADD?
SVAR; Alltså jag vet ju inte hur det är att vara en "normal" person utan ADD. Men det enda jag känner mig "annorlunda" med är att jag har svårt för att koncentrera mig och kanke inte förstår saker lika snabbt som andra.

Vet dina vänner om att du har ADD?
SVAR; Her berättat för de flesta.

Har du bra självförtroende? Det har inte jag och jag vet absolut inte vad det beror på, tänkte om det kan ha något med diagnosen att göra?
SVAR; Jag har aldrig haft bra självförtroende. Och om det har något med diagnosen att göra vet jag faktiskt inte. Liksom alla kan ju ha dåligt självförtroende någongång? Men jag tror att dom med ADD upplever allt svårare och där kan självförtroendet spela stor roll.

Hur & när fick du reda på att du hade denna diagnosen?
SVAR; Den 20/6-2011 fick jag reda på min diagnos, ADD Uppmärksamhetsstörning. Jag hade gjort några tester under 2-3 veckor innan och mina föräldrar o en lärare på min skola fick fylla i ett papper där som skulle svara på frågor om mig (det gjorde dom ca 2 månder innan jag fick diagnosen).

Hur funkar din medicin för dig? Och vad heter den?
SVAR; Min medicin heter Concerta, men jag stavar den 'Conzerta'. Hur min medicin fungerar för mig...ja...jag märker skillnad när jag tillexempel spelar kort, jag är mer uppmärksam på vad jag ska lägga. Jag vågar mer, te.x fråga någon någonting och jag blir mer nyfiken.

Känner du att du lever ett normalt liv, med vänner, pojkvän osv?
SVAR; Ja, bara för att jag har en diagnos så är jag inte en annan person. Jag är exakt den person som jag varit i hela mitt liv, med eler utan diagnos.


Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!



Mikaela

fin blogg ^^:)

2011-07-25 > 19:10:19
BLOGG: http://mikaelamalmquist.blogg.se/

NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?