skolgången...



Nervös, ont i magen, mår illa, vill inte dit.
Kan inte jag få stanna hemma?


Detta är en av mina "symptom" när det gäller skolan..
Som te.x efter en helg och man vet att skolan är imorgon, fyy. Jag kan inte förklara känslan men i värsta fall så går jag runt hela dagen och ororar mig över hur det ska bli efter helgen.
Och jag har alltid varit ett sånt barn som inte gillat skolan, jag grät på morgonen och vägrade gå dit. Och detta följer mig fortfarande. Bara det att jag gråter inte, utan jag blir så nervös att jag knappt kan göra någonting. Det säger stopp för mig helt enkelt.

Och det jag vill skriva om nu är att det faktiskt finns många barn som har det jobbigt i skolan, en del blir mobbade och utstötta. En del har ingen att umgås med. och en del klarar helt enkelt inte av lektionerna.
Jag är nog lite av varje på alla, jag har alltid känt mig lite utanför & när jag gick i 7an så sa folk saker bakom ryggen på en (bl.a). Jag hade ingen direkt att umgås med och jag hade nästan alltid det svårt på lektionerna.

Men det jag engetligen vill säga är att alla någongång mår dåligt av att gå till skolan,
ni är inte ensamma om det! Utan ta er samman och säg att Ni ska klara detta,
och om ni inte klarar det så prata med någon, en kompis, lärare eller en kurator.
Vem som helst, men prata. Säg hur du mår i skolan, om du tycker någonting är jobbigt.


Det blir bättre med tiden, du lär dig att skolan inte är så dålig trots allt.
Jag menar, efter skolan så kanske du börjar sjunga eller spela något
instrument pga att du hade kul på Musik lektionerna.
Och vem vet? - du kanske är den nya Michael Jackson.

Men om du mår dåligt och inte vill till skolan,
prata med dig själv och säg att du ska fixa detta.
Att du inte är ensam om att må såhär!


Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!



bara jag

Ja jisses du tänkare. Du skriver direkt från hjärtat du. Precis som du känner rakt av. Det är väldigt fint skrivet.När jag läser det förstår jag att du förstår att man måste tänka glada tankar, att man måste tänka -:jag ska klara det.

Jadu mitt hjärta så rätt du har. Tänk så många som mår dåligt och hade behövt läsa dina ord. För att få kraft att ta itu med något som inte känns bra. Då behöver man stöd från andra. Jag hoppas att jag har varit det stödet för dig och att du känner att jag fortfarande vill vara det.. <3 Älsk di

2010-09-14 > 23:15:01
Malin

Det är samma här! Alltid mått dåligt när jag ska gå till skolan.. När jag gick i femman t ex så slutade alla jag var med, att umgås med mig. Så blev helt ensam, hela det året. Sen fann jag några äkta vänner, som tur är. Men hur som helst, känt precis samma saker som du! Så vet hur det känns.. usch och fy! Men bra att du tänker positivt! Ska man alltid göra! En sak jag måste lära mig.. =) ha det bra!

2010-09-29 > 15:30:02
BLOGG: http://malinfranzzon.blogg.se/

NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?