090830

090828 - Kräftskiva hos mormor
Fredag, var på stallet hela dagen och efter stallet så hämtade mamma mig och körde hem till mormor så jag fick duscha, usch. Hela jag luktade häst.. Efter jag duschat så la jag mig på mormors köksgolv med Uffe och sen somnade vi, sov i kanske bara 5 minuter pga att en person ringde och väckte mig. Jag reste mig bara upp, tog min varma tröja på mig och sa till mormor att jag skulle gå till mamma på Holken. Det tar ca 10 minuter att gå, för mig tog det nästan en halvtimma.. Jag gick och tänkte på allt som egentligen hänt under detta året, jag minns knappt inte hur det var i Januari - Juni .. Jag minns det knappt, är som om jag hoppat över de månaderna.
Men iallafall, när jag kom till Holken bakade jag Chokladbollar (Negerbollar) som vi skulle äta efter kräftorna. Vi skulle träffas vid 18 tiden hemma hos mormor och jag&mamma skulle cykla dit, eller snarare. Mamma skulle skjutsa mig på cyklen. Haha, jag hade gitarren i en gitarrväska på ryggen, jag hade min väska och sen hade vi negerbollarna i cykelkorgen med båda våra Huvtröjor och sen nycklarna. Det gick bra att cykla men jag satt inte så himla bra pga gitarren på ryggen. När vi kom till mormor hade redan Lenny&Tess kommit och vi fick vänta på maten i ca en halvtimma och sen åt vi kräftorna och satt o pratade typ hela kvällen. Efter vi ätit så pratade vi ännu mer och sen åt vi lite utav mina negerbollar. Senare på kvällen sa vi Hejdå till mormor och Lenny&Tess körde hem till sitt och lämnade av mig på Holken och efter fem minuter så kom mamma och jag la mig i sängen och somnade nästan direkt.....

090829 - DVD tittande hela dan
Lördag, en ta't lugnt dag för mig. Tittade på DVD typ hela dagen på laptopen, hade inget speciellt att göra. Åt Ben&Jerrys glass och drack cola. GottGott.
Men bara för att denna dagen inte var något speciellt så ska jag skriva vilka filmer jag tittade på och sen skriva vad dom handlar om och sen lägga upp en bild på varje film.

The Butterfly Effect 
Evan Treborn drabbas under sin uppväxt av flera trauman och blackouter, som ofta händer när han känner sig stressad. När han som vuxen försöker hitta en lösning till sina emotionella problem upptäcker han att han kan resa bakåt i tiden när han läser sina gamla dagböcker. Han använder tidsresorna för att ändra saker som hände under hans barndom, och orsakar därmed de blackouter han upplevde då. Det visar sig dock att de ändringar han gör påverkar hans framtid, och tvingar honom till att resa tillbaka fler gånger för att rätta till andra händelser.

The Thin Red Line
Året är 1942 och platsen är Guadalcanal, en ö i stilla havet där USA utkämpar ett av sina första slag mot Japanerna under andra världskriget. Vi får följa ett gäng unga soldater och deras ledare när de landsätts på den ödsliga ön och deras möte med den japanska fienden.

Saving Private Ryan
Kapten John Miller måste leda sina män bakom fiendens linjer för att hitta menige James Ryan, vars tre bröder dödats i strid. Med oddsen emot sig ifrågasätter männen sina order om varför åtta män ska riskera livet för att rädda en man. Omgivna av krigets brutala verklighet söker var och en sitt eget svar – och styrkan att vinna över en osäker framtid med heder, anständighet och mod.


Andra Sidan Häcken
En tvättbjörn vid namn RJ misslyckas i ett av sina försök att stjäla mat ifrån en björn i trakten som slutar med att all björnens mat förgås. RJ blir påkommen och för att rädda livhanken han tvungen att samla ihop all maten som han förstört. Detta leder till att han tar nytta av en grupp skogsdjur genom att leda dem till att ta mat ifrån närboende människor.








090830
- Lennys B-day
GRATTIS till världens underbara bror som fyller år idag! (:
Idag ringde Lenny (bror) och väckte mig vid lite innan nio och sa at Bumbubjörnarna började på TV och att ja skulle komma inom sju minuter. Haha, jag klädde på mig och sa till mamma att hon skulle skjutsa mig till Lenny snabbt. Det gjorde hon och när jag kom till honom satte vi oss framför Tvn och tittade på Bumbubjörnarna tillsammans. När det va slut gjorde vi frukost och sen satte vi oss vid datorn och tittade på lite gamla serier ifrån Lennys barndom som gick på TV då. Det var roligt eftersom att jag kände igen några utav dom, eftersom att dom också gick på Tv när man var mindre.
Vid kanske elva tiden så kom Tessan hem ifrån jobbet och sen pratade Lenny med mamma om att beställa Kina mat till middag. Så vid kanske halv tre tiden så kom mamma och mormor med Kina mat så vi satte oss och åt nästan direkt. Vid kanske halv sex så sa vi Hejdå och mamma skjutsade mig till Holken så jag kunde packa ihop mina kläder som ja tagit med mig, efter det så lämnade vi mormor hemma hos henne och sen åkte jag och mamma hem. Fast vi tog den 'långa' vägen hem, då genom Gammalstorp.
Men nu ligger man i sängen, huvudvärk har man och ont i tungan som fan. Något fel på min tandställning, igen(!) så ska se om jag ska till tandläkaren igen imorgon 'suck' 
Men aja, nu har ni fått veta om hela min helg. Skriver mera imorgon kväll, Seyah :*



Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!




NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?