Diagnos testen



SVAR; Det var så mycket så kan ha glömt lite men here we go.
Första gången när jag kom dit så fick jag sätta mig vid en dator och fick se siffran 1. Varje gång siffran 1 visade sig skulle jag klicka på musen. (detta var då typ ett uppmärksamhetstest för synen). Sen fick jag göra likadant fast att jag fick höra datorn säga siffran 1 istället. (detta var då uppmärksamhetstest för hörlsen). Sen fick jag se både siffran 1 och 2 och skulle bara klicka då jag såg siffran 1. detta höll på i kanske 15 minuter. lika så att jag fick höra datorn säga 1 och 2. och skulle då klicka när jag hörde 1an sägas. Andra gången jag var där så fick jag bygga klossar efter en ritning typ (det gick på tid), jag fick höra en del ord som te.x "Hänsynslös" och skulle då förklara vad ordet betydde (var mycket svårare ord för mig då). Sen skulle jag svara på te.x "Varför borstar man tänderna?" och sådana frågor. Tredje gången så kändes det som om allting gick på tid faktiskt. Skulle säga ord på te.x "A" och fick inte säga Namn, Städer och Djur (tror det var så) och det gick då på tid. Vad som mer gick på tid var ett minnestest. Jag fick höra kanske 5 siffror och skulle sen säga dom som jag hörde dom. Efter några gånger så skulle jag säga nummer baklänges. Och efter det så blandades Numrerna med Bokstäver. Te.x "1D7G9" och då ska jag säga nummrerna först, alltså 179 (nummerordning) och efter jag sagt numrerna så ska jag säga Bokstäverna, då alltså "DG", också i alfabetiskordning. och det gick också på tid!
Så testen handlade mycket om Ordförråd, Geometri/pussel, arbetsminne, tidsfaktor och fokus.

Tack så mycket för att du ställde denna frågan !! (:
Tycker detta faktiskt var en viktig fråga att svara på !


Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!



Renee

Oj då, vet inte om jag skulle fixa den testen.

2011-06-23 > 07:56:18
BLOGG: http://reneemari.blogg.se/

NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?