cheesecake recept

För 10-12 personer

1 paket frysta hallon (250g)
2 msk + 2 dl socker
ca 200g kakor (ballerina kladdkaka)
2 ½ dl vispgrädde
2 tsk vaniljsocker
3 ägg
200g färsk ost av Philadelphia typ
Fin rivet skal av en hel citron

1.
Tina hallonen till cheesecaken. mosa dom med en gaffel tillsammans med 2 msk socker. Krossa kakorna grovt.
2. Vispa grädden med vaniljsockret fast. Vispa 2 dl socker och ägg pösigt i en annan bunke. Vispa ner färskost och citronskalen i äggvispet. Vänd försiktigt ner grädden och de mosade hallonen.
3. Häll smeten i en form, ca 24 cm i diameter, klädd med plast folie. Lägg kaksmulorna överst. Ställ i frysen i 6 timmar.
4. Vid servering, ta fram cheesecaken 45 minuter före servering. Lägg upp på fat och toppa med hallon.

Kan säga att det var väldigt enkelt att göra och det gick snabbt. men visst, man måste planera innan man gör den eftersom att den ska vara i frysen i 6 timmar. Jag hade den bara i frysen i 5 timmar och det gick med bra.
Tyckte att det var jätte gott och gör gärna om det igen! (:

    



Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!



LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Åååh vad gott!! =) Måste testa när jag avslutat min detox =P



SV: Måste fundera lite extra på dina frågor, så svarar senare ikväll! =)

2011-01-09 > 14:31:37
BLOGG: http://eimk.blogg.se/
LIENE

GIVE ME!

2011-01-13 > 20:56:52
BLOGG: http://lienes.blogg.se/

NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?