100501 - OBS! Långt inlägg

Blir kalas för kusin idag vid 16 tiden..
Det har varit helt underbart i Bräkne-Hoby nu i Torsdags & Fredags, Älskade det verkligen! :D
I Torsdags var man ju i Malmö och tittade på en skola som låg i flyinge.. Dom föder upp en massa tävlings hästar och en häst kostar ca En Miljon. sen var vi på galopp banan Jägersro som också låg där i närheten, det var också jätte kul och man blev lite 'chockad' över att det var så mycket folk där, lixom det var ju bara Torsdag.

I Fredags (VALBORG) så var jag också i Bräkne-Hoby och mamma fick följa med för att jag inte visste vilken buss jag skulle ta osv.. vi åkte ifrån Norje vid 07:15 , var framme vid 08:30.. lång resa.
När vi väl kom dit så pratade vi med Christer och sen åkte vi till Asarums travbana för att hämta några vagnar där (sulkys). Det var två stycken i klassen som var där när jag kom (Sabina & Carro), när vi hämtat sulkyerna(?) och åkt tillbaka till skolan så gick vi in och åt frukost. Efter det så sa dom att vi skulle ut och köra med hästarna (O-M-G!) och jag har aldrig gjort det innan, så vi fick ta på oss hjälmar, ta in hästarna och borsta dom osv. Sätta på dom alla grejerna dom behövde och sen så tog Christer i den ena hästens tömmar och började gå (utan vagnen) och såklart blev jag alldeless förvirrad för jag trodde vi skulle åka med vagnen.
Vi gick in i en liten skog med bokstäver på träden och det visade sig att man skulle följa de bokstäverna och gå runt träden och sånt (: ganska kul när jag väl förstog, och stackars hästen som nästan gick in i en del träd pga att jag sög på att 'köra'.. hehe. Efter vi gått i skogen så började det regna lite smått och då sa Christer att vi skulle ut och köra med de riktiga vagnarna, så vi satte på hästarna de vagnarna dom skulle ha och sen red vi ut..
Och det var verkligen jätte mysigt, och jag fick köra (:
Efteråt så sa Christer att jag verkigen var duktig och hade bra hand om hästen och sånt, kände mig så himla stolt, haha.
eftersom att det också var valborg så fick vi sluta lite tidigare, jag och mamma skulle ta tåget hem pga att bussen inte kom förens efter 2 timmar.
Och det enda jag orkar förklara i ord är:
Går ~ Regn ~ Hittar inte stationen ~ Tåget ~ Karlshamn station ~ Vänta i 2 timmar på buss ~ hemma ~ åka iväg igen.

På Valborgen så var vi i Sölvesborg på Holken, jätte mysigt och det var en 20 tal folk där.
Jag passade Alva för Lenny och Tess var på kalas, underligt att folk börjar prata med en för att man har en hund med sig, haha (: Dom tände brasan vid 20 tiden, och det var verkligen jätte mysigt. Men någon hade right brandkären och sagt att det brann, (HAHA suckers!) så brandbilen kom dit och vi förklarade att vi hade fått tillåtelse att elda.
Efter det så körde nästan alla bilar in och skulle se om det brann (Nyfikna är dom alla). Folk smällde raketer och jag tänkte inte på att Alva var rädd för raketer första gången dom small men hon ville i stort sett där ifrån så vi gick en runda så hon fick lugna ner sig. Vid lite innan 10 på kvällen så gick jag ner med ALva till Holken och dom började smälla raketer inne i stan, satt där med Alva tills Lenny och Tess hämtade henne (:
Blev också att jag och mamma sov i Johnnys stuga pga att vi ska göra om lite i vår 'Holk'..

- BILDER KOMMER UPP IMORGON!! -
Mormor och Johnny sover över hos oss inatt,
mamma ska iväg imorgon. och jag ska lägga
in bilder i datorn från Bräkne-Hoby och
Valborg, kul kul! (: Seyah ;*



Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!




NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?