Jag minns det som igår

"Jag hade varit iväg, var någonstans minns jag inte nu. Men jag minns att jag gick in i min mammas och hans sovrum, där låg några böcker om Prostata cancer på sängen. Dom ropade på mig att komma till baksidan. När jag gick dit förstog jag inte att detta var något allvarligt, liksom prostata cancer, vad är det? Det går ju att bota? Det är inget farligt. Mamma och han berättade och jag tog det inte på allvar. Jag visste inte hur jag skulle ta det, han verkade ju inte sjuk? Han var hur frisk som helst i mina ögon, han kunde väl inte bli sjuk? Han mådde ju inte dåligt? Inte utanpå i alla fall. Och om han varit döds sjuk så borde väl dom sagt det. Man håller väl inte sådant inne? Eller? Vilket fall som helst, jag glömde bort det med sjukdomen. Enligt mig var han inte sjuk, han var ju en hjälte i mina ögon. Och hjältar kan aldrig bli sjuka. Dom kan aldrig dö. Tillslut så slutade jag tänka på det, att han hade prostata cancer. Han verkade ju frisk.
Men innerst inne visste jag att de bara kunde gå åt ett håll, och det hållet var döden."

Har börjat på en ny bok, igen.
Den ska handla om en person som står mig nära. Eller, som stog mig nära.
Tänker inte berätta vad boken ska handla om,
eftersom att jag själv inte riktigt vet hur jag ska bygga upp den!
Men de kommer väl så småningom.
Kommentera gärna och säg vad ni tycker! (:


Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!




NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?