090826

Imorse vaknade jag vid 7 tiden och det blev stressigt som fan, skulle ju med bussen vid fem över halv 8. Jag plattade håret, gjorde en lista som jag la upp på min blogg och sen gick jag upp till mamma i köket och gjorde mackor som ja skulle ha med mig. Eller snarare, Mamma gjorde mackor till mig som jag skulle ha med mig (: 
Puss på att min mamma är underbar :*
Vi gick till bussen vid halv åtta och den kom bara ca 3 minuter efter vi kom. Vi satte oss i bussen och sen åkte vi till stan, hoppade av vid Lasses busshållplats och sen gick vi till Stallet. Det tar ca 15-20 minuter att gå. 
När vi kom dit gick vi in i 'Fika' rummet och satte oss och då skrev Monica (en som jobbar där) upp allas schema för dagen, Vilket blev bra enligt mig (:   Först så följde jag och Emelia med Lena, och skulle lämna en häst och sen hämta två hästar som skulle in i stallet. Det gick helt okej att lämna den första hästen, men när vi skulle ta de två hästarna och gå till stallet så var Clements as seg när man skulle gå med honom + att han stannade och åt gräs hela tiden så ja fick dra i honom eller fick ja sätta armbågen vid sidan utav hans hals. 
Efter vi gjort det så släppte jag ut en privat häst i hagen och sen fick jag mocka fyra stycken spiltor(?).. Det var faktiskt ansträngande, fick ont i mina armar. Efter jag mockat så skulle vi fika och då åt jag mina mackor och vilade lite.
Efter vi fikat så var det väl inte så mycket vi egentligen skulle göra. Iallafall så fick jag, Emilia och Lena gå till en hage kanske 5 minuter bort och ta dom hästarna där och lämna dom i en annan hage som ligger kanske 500 meter ifrån den hagen där vi hämtade dom och då visade sig att en bit på staket var sönder så vi fick ringa Malin om att hon skulle få tag i Peter så han kunde laga det lite snabbt. När vi gick tillbaka till stallet så var väl klockan närmare halv 12 och jag hade inget att göra, satt och pratade med mamma som satt i solen och läste en bok. Vid 12 så hämtade Lenny oss och han skjutsade oss hem, och mamma somnade i bilen, haha (: Mamma började jobba vid 13 så hon var nästan tvungen att gå direkt, jag åt lite och nu sitter jag och tittar på Narnia: Prins Caspian. Den är bra (:  Men Narnia: Häxan och Lejonet är bättre.
Men nu har jag pratat med Tess i telefon om Lennys och hennes Tv-bänk & Soffa, och eftersom att dom ska till IKEA imorgon så vill dom vi ska ta deras Tv-Bänk och soffa.. Och jag vill ha en Tv-Bänk på mitt rum istället för min Byrå. Och en soffa vill jag oxo ha, men har inte plats på mitt rum så den får isnf stå i Tv rummet i källaren. 
Men nu ska ja ringa mamma och sen försöka mäta lite på mitt rum och se om de får plats + kanske möblera om lite? Aja, men ska se om ja kan fixa de nu, Seyah :* 


Innan du kommenterar så vill jag gärna berätta följande;

- Du är inte Anonym, jag kan se din IP adress.
- Att ta mina bilder är förbjudet!
- Kränkande kommentarer raderas.
- Jag svarar gärna på dina kommentarer.
- Om du har någon fråga så ställ den HÄR .

Kontakta mig? - [email protected]

Tack för din kommentar och välkommen åter!




NAMN:

MAIL:

BLOGG:


KOMMENTERA:


Är du här ofta?